گروه آموزشی نقاشی فنی و حرفه ای شهر تهران

گروه آموزشی نقاشی فنی و حرفه ای شهر تهران روز کاری گروه : سه شنبه

گروه آموزشی نقاشی فنی و حرفه ای شهر تهران

گروه آموزشی نقاشی فنی و حرفه ای شهر تهران روز کاری گروه : سه شنبه

استاد احمد اسفندیاری در حاشیه نمایشگاه طبیعت از نگاه هنرمندان...


احمد اسفندیاری/ استاد نقاش:
طبیعت بزرگترین استاد نقاش است 

  

یکی از آثار استاد احمد اسفندیاری


 

احمد اسفندیاری استاد نقاش و عضو پیوسته فرهنگستان هنر در خصوص آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه طبیعت در نگاه نقاشان نوگرای ایران گفت: طبیعت در نقاشی بزرگترین استاد نقاش است و من طبیعت را همیشه از حفظ در ذهنم دارم. 

 

به گزارش «آرت نا»، احمد اسفندیاری درباره پیشینه طبیعت نگاری در نقاشی گفت: در همه ی دانشگاه های آکادمیک دنیا در آموزش نقاشی، طبیعت به صورت کلاسیک و جا افتاده اما عمیق وجود دارد. نقاش باید آنقدر از طبیعت نقاشی کند که فکر کند می تواند به صورت ذهنی یک گل را کامل مجسم کند و آن را بر بوم پیاده کند که این کار وقت و تجربه می خواهد. او باید آنقدر کار کند که طبیعت با روح اش آمیخته شود.
استاد اسفندیاری ادامه داد: در نقاشی از طبیعت درک و احساس نقاش بسیار مهم است. نقاش باید هارمونی را خوب حس کند و رنگ و فرم را بشناسد. علاوه بر آن نقاشی مطالعه و نگاه دقیق به طبیعت می خواهد. گاهی نقاش به صورت اتفاقی کار خوبی ارائه می دهد که ماندگار نیست. اما اگر هنرمند طبیعت و جهانش را خوب بشناسد می تواند به صورت مانگار در نقاشی اتفاق ها و «آن» های تازه داشته باشد.
در ادامه وی به روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا درباره نقاشی های طبیعت خودش گفت: من فرم ها را در نقاشی هایم از طبیعت به عاریت گرفته ام. فرم خاص را گرفتم و در آن آن قدر کار کردم که هر چیزی را بخواهم در آن فرم می کشم. من طبیعت را از حفظ دارم. خیلی از کارهای من تابلو های رئالیستی از طبیعت است. البته کارهای اکسپرسیو هم از طبیعت دارم. آفتاب ایران در تابلو هایم با نورهای خاصی کشیده است که خودم دوستش دارم.
وی درباره الهام از طبیعت در کشورهای دیگر گفت: در نقاشی های چین، استاد نقاش شاگردانش را پای کوه     می برد تا برای مدت طولانی به حرکات شاخ و برگ درختان نگاه کنند تا در ذهنشان ماندگار شود و بتوانند آنچه را که در طبیعت دیده اند به زیبا ترین شکلی در نقاشی هایشان پیاده کنند.
او در پایان گفت : نقاش باید آنقدر از طبیعت نقاشی کند تا کم کم خودش را کشف کند و بشناسد.
علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه طبیعت در نگاه نقاشان نوگرای ایران تا 29 اردیبهشت ماه همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 10 تا 19 برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی غربی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد